poniedziałek, 26 listopada 2012

OKO


Postacie

Przyjazne

  • Ty – jesteś jakimś człowieczkiem, wyrzuconym gdzieś w przestrzeń, wokół siebie masz drzewa, trawę i nawet (O dziwo!) powietrze. Budujesz dom i inne niepotrzebne ci rzeczy. Zawsze chodzisz w tych samych rzeczach (błękitna koszulka, niebieskie spodnie), chyba że kupiłeś (nie)pełną wersję i masz możliwość zmiany swojego wyglądu wedle własnego gustu.
  • Wilk – rzadki, wg. większości (czytaj: wszystkich) graczy jest potfforńe słitaśny. Są trzy rodzaje wilczków:
    • Oswojony wilk – dajesz takiemu dzikiemu potworowi od cholery kości, aż ten dostanie choroby mózgu, objawiającej się wybuchem bomby wodorowej koloru różowego z wnętrza wilka. Wtedy to wilk jest oswojony, i będzie chodził za tobą do usranej śmierci, lub dopóty nie każesz mu siąść.
    • Dziki wilk – każdy wilk jest na początku dziki. Taki ma w czterech literach, czy obok niego przejdziesz, czy dasz mu kawałek mięcha. Reaguje dopiero, gdy dasz mu w mordę albo poczęstujesz go kosteczką.
    • Wrogi wilk – dziki wilk którego walniemy po pysku momentalnie dostaje nagle jakiejś odmiany reumatyzmu, oczy świecą mu się na czerwono, a dodatkowo zamienia się w jeszcze gorszego brudasa, niż przedtem. Takowemu najlepiej rąbnąć w mordę, zanim On rąbnie ciebie.
  • Oceloty – małe, pomarańczowe skurkowańce, biegające bezustannie po dżungli. Nie odczuwają zmęczenia, lecz po podaniu im pysznej rybusi, nagle zmienia się w zwykłego kociaka. Po jego zabiciu możemy zdobyć nic.
  • Koty – ewolucja ocelotów. Do gry dodany dzięki protestom graczy przeciw wywyższania psów, które od dawna były w grze nad kotami. Występują odmiany różniące się kolorem : rudy Garfield, czarno-biały oraz buro-szary. Wydają odgłosy zarzynania świni miauczenia i mruczenia. Ich funkcja w grze opiera się na... niczym straszeniu creeperów. Wielbiciele kotów są jednak zadowoleni, a zyski ze sprzedaży wzrosły o ok. 1%
  • Świnia – różowy klocek (bez skojarzeń) z czterema nóżkami, który chodzi w tę i tamtą stronę bez żadnego celu. Wypada z niej bekon, który po zjedzeniu zamiast zatruć, to (o dziwo!) leczy cię. Podpalając świnkę, możemy zdobyć od razu upieczone schabowce. Notch w jednym ze swoich wywiadów przyznał skrycie, że w dzieciństwie miał skłonności do zabaw z ogniem i zwierzątkami hodowlanymi naraz. Zwierzako-obrońcy jednak nie widzą żadnego powiązania.
  • Krowa – mlekodajny potwór. Możemy podejść do niego z wiadrem i... wydoić, przynajmniej w teorii. Jeżeli go utłuczemy (klockowi obrońcy zwierząt cię znajdą!) to wypada skóra, z której można zrobić sobie filcowe buty, oraz „steaki”, które powodują przyrost masy zaspokojenie głodu.
    • Grzybowa krowa (KrówkomorMuuchomor lub Mooshroom) – zupogrzybowodajne zwierzę, które pożera wszystkie miski i daje jedną zupę grzybową. Kiedyś były krowami, które zjadły za dużo psychotropów grzybów. Na niej rosną czerwone muchomory (mają świetne warunki do rozwoju). Jeśli się je obetnie nożycami, wybucha i zamienia się w zwykłą krowę. Bardzo lubi się rozmnażać.
  • Owca terrorystka – wszyscy wiemy, że owca żywi się padliną i pije krew, chociaż nie jest to potwierdzone. Gdy ją pogłaszczemy nożycami wypada nam wełna. Owca szczególnie lubi chodzić po twoich koffanych łupraffach i gnieść je, aż zrobi się mąka. Trawa służy mu jako specyfik do magicznej regeneracji swojej wełny, dzięki czemu z jednej owieczki możemy czerpać nieskończone ilości wełny. Dodatkowo, w celu dodania większej ilości realizmu (tak, da się jeszcze coś dodać) do gry, panowie z Modziangu dodali możliwość malowania owieczek za pomocą farb, barwników, czy nawet nasionek kakaowca. Z „kolorowych” owieczek możemy zdobyć nawet do 3 kawałków wełny, podczas gdy farbując jeden kawałek zużyjemy tyle samo barwnika.
  • Ośmiornica Kałamarnica (Squid) – pływa w wodzie, a czasem – gdy ma ochotę – w powietrzu, przypomina headcrab'a z Half-Life'a (do Notcha już dobierają się panowie zValve). Jej piękna, wyposażona w rzędy ostrych jak brzytwa zębów buzia ma skłonność do straszenia młodszych graczy bardziej, niż wszystkie potwory. Pomimo nalegań graczy, by przerażającą kałamarnicę dodać do grupy potworów agresywnych, Mojang uparcie zostało przy swojej koncepcji.
  • Kura – na pierwszy rzut oka przypomina biały, latający karton (w sumie tak jak wszystko w Minecrafcie). Wypada z niej jeden surowy kurczak i piórka, których możemy użyć do robienia strzał. Na dodatek kura składa płaskie jajka, których można użyć do robienia ciasta, albo po prostu nimi w coś rzucić.
  • Mieszkaniec wioski – Ludzie-nosacze. Mieszkają w wiosce, w pustych, małych na 2x2 lub 3x3 bloki domach bogatych apartamentach z luksusową podłogą z dirtu oraz ergonomicznymi fotelami ze schodów (WTF?) . Nie martwią się, że zwierzęta zniszczą im wszystkie uprawy lub zostanie zabita połowa wioski. Gdy grafik na nich popatrzy, ma ochotę zrobić teksturę z nimi jako Skalmarami ze Spongeboba Sześciennomajtego.
  • Żelazny golem – nieliczni tylko wiedzą że można go stworzyć z bloków żelaza i dyni. Wielki, stalowy goryl obrośnięty mchem chroniący swoich nosatych kolegów opisanych wyżej. Panicznie boi się wody, lecz za to nie ma lęku wysokości. Prawdopodobnie każdy z nich to pedofil, gdyż zbierają róże i wręczają je dzieciom. Atakowanie go nie jest najlepszym pomysłem, gdyż potrafi w ciągu 0,5 sekundy wysłać cię do krainy rozkoszy bólu i cierpienia.
  • Bałwan (Śnieżny golem) – kolejny potwór, którego można stworzyć. Jest ze śniegu i ma melona dynię na głowie. Służy głównie do atakowania wściekłych potworów, ale mu się nie udaje, dlatego mogą atakować samych siebie i zginąć.
  • Nietoperki – Świerzy stworek, który wkur#####rza niesamowicie. Lata tu i tam, piszczy nam nad głowami, ale za to jest jedynym mobem z możliwością snu. Wisi wtedy jak debil na dole klocka i wygląda jak przyklejone gówienko. Gdy podejdziemy wie kto tu rządzi i zwiewa od nas. Należy do Klubu Latających Piesłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował to niegodne słowoników (KLP), oraz Poszukiwanych Ironicznie SCenzura2.svgnów (PiS).

Neutralne

  • Zombie Pigman – znajduje się w domu Lucka. Łazi ze niezniszczalnym złotym mieczykiem i cieszy japę. Gdy go uderzymy, to woła swoich kumpli i rusza na ciebie. Jak odejdziesz na dużą odległość, to dostaje pierdolca i staje się znowu neutralny. Zombie Pigman tworzy się też po uderzeniu piorunem w świnie.
  • Enderman – nowy, doprowadzający do szału potwór. Kiedy na niego popatrzysz, pomyślisz że to Herobrine. Wysoki czarny szkielet z fioletowymi oczami. Może ruszać bloki. Umie się teleportować. Koszmar. Na szczęście atakuje cię tylko gdy na niego popatrzysz i znów skupisz wzrok na swoich Sw33taśnich Pi3sk4ch.
  • Pająk (w dzień) – zachowuje się jak zwykły pająk, tylko że zaatakuje cię w tedy, kiedy to ty go pCenzura2.svgesz.

Wrogie

  • Zombie – według niektórych jest to inny człowieczek, zupełnie taki jak ty, co przedawkował z brokułami, które zawładnęły jego umysłem i spowodowały, że stał się zielony i dostał bzika na punkcie Ciebie (tak, też nie wiem czemu akurat na ciebie). Wg. innych to jest po prostu kolejny zombi do upierdolenia przy samej dupie.
    • Olbrzym – zwykły zombiaczek, który przedawkował z danonkami. Został usunięty Bóg wie czemu.
  • Szkielet (Sniper Elite) – wielka, ruchoma skamieniałość, która w jakiś magiczny sposób umie posługiwać się łukiem z nieskończoną ilością strzał, którymi szkieletor cię bombarduje każdej nocy.
  • Pająk – chodzą pogłoski, że takie pająki pojawiają się w Czarnobylu, więc Notch po wycieczce z pięknej ukraińskiej elektrowni, postanowił dodać te pajączki do gry. Łażą po ścianach i wypada z nich nitka do czyszczenia zębów sznurek do wędki i innych śmieci.
    • Pająk jaskiniowy – podobny do poprzedniego, tylko, że bardziej niebieski i jak Cię ugryzie, to co jakiś czas tracisz serduszka. Najdziwniejszym faktem jest to, że występuje w jaskiniach.
  • Creeper (znany też jako „Łamacz klawiatur”) – początkowo zamiast niego dodany miał być afgański kamikadze, lecz ze względu na telefon „Wujka Osamy”, został dodany przypominający sami wiemy co potworek. Stwór ten został powodem do kupienia nowej klawiatury, myszki, komputera i monitora przez 99% graczy. Creeper aż syczy z radości, gdy widzi twoją radosną buźkę, lecz niestety, ta radość jest śmiertelna zarówno dla ciebie, jak i stworków w pobliżu.
    • Super-Creeper – powstaje wtedy, gdy zwykły Creeper zostaje pierdyknięty przez piorun. Wtedy Creepera otacza niebieska aura, a sam stworek wydziela mnóstwo światła. Gdy wybuchnie, możesz się spodziewać śmierci natychmiastowej, i otoczenia w zasięgu 10+ klocków.
  • Slime – zielony, kwadratowy glutek, skaczący po niektórych jaskiniach w poszukiwaniu Ciebie. Podczas ich skoku słychać bardzo charakterystyczny dźwięk, przypominającywalenie konia, przez co 99% graczy Minecafta po prostu śmieje się i dziwi, skąd Notch wziął na to efekt specjalny.
  • Ghast – wielki, latający biały glut z dziewięcioma mackami, który jedyne co robi, to strzela w Ciebie i Zombie Pigmenów kulkami Bóg wie z czego zrobionymi, które, o dziwo, płoną i eksplodują w kontakcie z gruntem bądź innym stworkiem. Wydaje dźwięki podobne do tych, które wykrzykuje kastrowany pies, choć w rzeczywistości są one dźwiękami kota C418.
  • Spider Jockey – jest połączeniem szkieletu i pająka. Możemy go spotkać, gdy jakiemuś niewyżytemu szkieletowi zechce się ujeżdżać pajączka. Walczy się z nim bardzo rzadko, nie tylko z powodu ich minimalnej szansy na spawn, ale także dlatego, że zanim do ciebie dojdzie, zazwyczaj sam zginie od własnych strzał albo z powodu niezgodności między Szkieletem i Pająkiem (Często kończącej się śmiercią ich obu).
  • Rybik Cukrowy (Silverfish) – wbrew pozorom nie jest rybą (Notch znowu nas okłamał!) i nie żywi się cukrem. Właściwie to wpieprza wszystkie biblioteczki, deski i drzewa. Więc jeżeli masz dom z drewna, to radzę Ci go unikać.I znowu nas okłamali! Często chowa się w upieczonym kamieniu, bruku lub kamiennych cegłach, które są jego domkiem. Gdy go zniszczysz, rzuci się na ciebie w odwecie, przy okazji wzywając po drodze kumpli z innych bloków. (Bo przecież zniszczyłeś jego domek, co nie? Griefer z Ciebie!)
  • Blaze – Żółty bratanek Ghasta z krążącymi patykami wokół niego. Ma piękną Netherową willę. Rzuca ognistymi, niewybuchającymi kulami, których ma nieskończoność. Czasami się jara konopią dymi.
  • Kostka magmy (Magma cube) – najbliższy krewny Slime'a, ale jest brązowo-czarny i podczas skoku rozdziela się na kotlety. Z kolegą wyżej mieszka w Netherowym Pałacu. Nie wydaje dźwięków masturbacji. Jest odporny na upadek, ogień i lawę, więc nie ma sposobu, aby go zabić.
  • Wiedźma (Witch) – Powstała od skalmarów wieśniaków, jednak nie czuje się dobrze w towarzystwie klonów, dlatego mieszka na bagnach. Od wieśniaków różni się posiadaniem pryszcza na nosie. Chodzi w szlafroczku i posiada kultową czarodziejską czapkę. Straszy cię machając nosem i obrzucając cię miksturami, gdy zrobisz jej wjazd na chatę.
  • Smok kresu (Enderdragon) – Potwór składający się z większej ilości sześcianów niż reszta. Zamieszkuje sam z Endermanami na Końcu Świata. Jedyny mob, który ma pasek życia. Niszczy wszystko, oprócz Bedrocka, obsydianu i Kamienia Kresu. Jest nie do pokonania, nawet w trybie Creative, ze strzałami i diamentowym mieczem. Po jego zniszczeniu smok zaczyna się świecić i gnije w powietrzu. Potem wysypują się punkty doświadczenia (nie twoje, smoka) i pojawia się fontanna z portalem i jajem (bo zrobiłeś mu dziecko) na szczycie. Gdy wskoczysz w portal, automatycznie kończysz grę (i nie ma powrotu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz